E por fin visitamos Segóbriga...
Comezouse a súa construción en época do emperador Augusto, terminándose a finais do século I , sendo inaugurado, probablemente, en tempos de Tito e Vespasiano, cara ao 78 d.n.e., conforme indicaba unEha gran inscrición monumental cuxos restos apareceron entre as ruínas.
Foi financiado por un rico e poderoso personaxe senatorial,
do que descoñecemos o seu nome, pero do que sabemos que foi gobernador ou
pretor da Provincia Aquitana entre os anos 76 e 79 d.n.e. grazas ao texto de
parte dunha inscrición monumental cuxos restos apareceron entre as súas ruínas.
O conxunto en si,
aínda que de dimensións sensiblemente máis pequenas ca outros teatros
peninsulares, é dunha complexidade e orixinalidade dignas de apuntar: baixo parte
do seu garderío construíuse un corredor de paso abovedado, e sobre el, no súa
parte norte unha serie de edificacións que integraban o conxunto dentro do
recinto amurallado, aínda que o teatro estivese fisicamente, fóra.
Edificado, como era
habitual, sobre unha ladeira para apoiar a bancada directamente sobre a rocha.
Facilitouse así, en primeiro lugar o seu construción e indirectamente a súa
conservación. Tamén foi este un dos motivos para que a súa localización
fixásese fóra da murralla, enfronte do anfiteatro. De pequenas dimensións,
dispoñía dunha capacidade para uns 2.500 espectadores.
A cavea era practicamente semicircular e a scanea rectangular, estrutura típica do teatros romanos. A bancada dividida en tres zonas en altura, a summa, a media e a ima cavea, separados por muretes ou baltei e comunicados por escaleiras, que á súa vez dividía en sectores verticais chamados cunei. Actualmente consérvanse en bo estado a ima e media cavea, enterradas durante anos. A summa cavea, hoxe desaparecida, situábase sobre unha bóveda corrida que se apoiaba na muralla e formaba unha rúa cuberta. Esta comunicaba as dúas portas da cidade. Posiblemente, encima situaríase a tribuna principal, habilitada directamente co interior da cidade por un acceso utilizado polos grandes personaxes da época.
A orchestra, case semicircular está delimitada polas tres
bancadas destinadas ás autoridades, a poedria, e o frons pulpiti, decorado con
pilastras e columnas acanaladas en espiral, sobre o que se sitúa o pulpitum.
Aínda que, a bancada
consérvase en moi boas condicións, a escena -scaenae- está practicamente
destruída ata os seus cimentos. Polos restos podemos concluír que a scaenae
frons estivo decorada moi profusamente, e dispoñía de columnas acanaladas en
espiral, de influencia oriental. Tiñan capiteis corintios e pedestais con
estatuas decorativas, todas elas presididas pola "deusa Roma".
Posiblemente a súa estrutura compoñíase de dúas ordenes de columnas
superpostas, coroadas por un alquitrabe e a cuberta. Tras elas distribuíanse
corredores e estancias para os actores.
Texto procedente de: Spanishart e de Turismo Castilla la Mancha. Visitade a web do xacemento.
No hay comentarios:
Publicar un comentario