Algo que sempre me chamou a atención é a insistencia que
temos os docentes (algúns?) para estar continuamente reflexionando sobre a nosa
práctica profesional e buscando novos camiños cos que traballar co noso
alumnado.
Estas semanas atrás andiven fedellando co ordenador no curso
“Ambientes persoais de aprendizaxe e redes sociais na educación”. Algúns dos
seus obxectivos eran “non só as posibilidades que ofrecen as redes sociais como
plataformas software de apoio á docencia, senón tamén como ferramenta
imprescindible da aprendizaxe informal e colaborativa en rede, complemento hoxe
en día imprescindible para o tradicional aprendizaxe formal”. E, por suposto, tratar de empregalas co
alumnado.
Igualmente tamén pretendía o curso ofrecernos “unha
experiencia de aprendizaxe conectada a través da cal poder construír ou
re-deseñar o seu Ambiente Persoal de Aprendizaxe (Persoal Learning Environment
- PLE), e os procesos de aprendizaxe persoais, e entrar en contacto con outros
profesionais e persoas interesadas na educación a través de diversas
comunidades virtuais, é dicir, crear unha rede persoal de aprendizaxe”.
Tras reflexionar sobre a importancia/posibilidade que ofrece
o traballo colaborativo na internet, foime moi interesante facerme reflexionar
sobre a miña Rede Persoal de Aprendizaxe (PNL) xa que o traballo con Twitter ou
cos RSS non me resultoume especialmente novidoso. Cos marcadores sociais non me
levo, historicamente, moi ben pero achegueime, de novo, a Diigo.
Resultoume novidoso o concepto de Social Content
Curation ou Curación de Contidos.
Consiste en seleccionar e facer coleccións de enlaces e recursos (taboleiros,
tipicamente) para logo compartilos. Aquí practiquei co Pinterest. Outros conceptos e ferramentas xa as emprego
cunha certa regularidade como o de gardar e compartir na nube a través do
Dropbox ou Google Drive.
Mais sen dúbidas destes cursos sempre queda unha boa
sensación cando compartes e aprendes con iguais e cando, constantemente recibes
ánimos dos titores. Así da gusto.
No hay comentarios:
Publicar un comentario