Os traballos sobre os revestimentos de bóvedas e paramentos, realizados pola restauradora
María Suárez-Inclán e promovidos pola Fundación do Patrimonio Histórico de
Castela e león entre os anos 1999-2004, descubriron as pinturas e un conxunto
de grafitos medievais na parte baixa dos
paramentos, convertendo á Igrexa de Santiago de Penalba nun íntegro exemplo de arquitectura mozárabe en España.
As pinturas que apareceron corresponden a tres etapas
distintas:
-As máis antiga (século X) foi executada ao fresco: sobre o
morteiro de cal aínda húmido marcouse –utilizando punzón, regra e compás- a
traza sobre a que despois se aplican os
pigmentos. Por iso, aínda que se perdeu a pintura, permanece a incisión que permite a súa reconstrución. Na
decoración, de gran calidade técnica, vemos temas e modelos que tamén están
presentes na mesquita de Córdoba.
Estas pinturas aprécianse facilmente na ábsida, na bóveda de
canón e na cúpula gallonada da nave
central, na que os gallóns finxen estar
construídos en ladrillo. Estas decoracións orixinais da época de construción da
igrexa, ocupan practicamente todas as bóvedas nas naves e en ábsida e contra-ábsida.
-A segunda etapa (séculos
XI- XIII) corresponden a unha “fase
figurativa”, e localízanse na capela de San Xenadio (a contra-ábside), superposta ás pinturas
mozárabes orixinais que imitan aparellos de ladrillo.
-A terceira e última etapa (séculos XIV- XVII), executada “ao seco”, máis visible
sobre os arcos, parece un exercicio de “imitación” de elementos inspirados no
primeiro programa decorativo, algúns deles xa desaparecidos e en todo caso moi
frecuentes na decoración pictórica popular, que tomaba modelos inspirados en
épocas anteriores.
Texto procedente de Iglesia
mozárabe de Santiago de Peñalba. S.A, S.d.
Fotos: Iniciarte.
Fotos: Iniciarte.
No hay comentarios:
Publicar un comentario