Patrick O´Brian na súa obra “Pablo Ruiz Picasso” (1976) escribe
deste xeito sobre sobre un dos fetiches do noso artista “Para Picasso, as chaves tiñan unha importancia nada desprezable, aínda
que mal definida. Levaba un paso fato delas, e cando as chaves rachan os petos
dos seus pantalóns (…) atábaas cunha corda e as colgaba do seu pescozo”.
Antonina Vallentin (“Picasso”, 1957) afirma que Picasso lle
contara “Encántanme as chaves, paréceme
moi importante ter unha. A verdade é que, a cotío, as chave me teñen
obsesionado. Na serie dos bañistas sempre hai unha porta que intenta abrir
cunha gran chave”.
Segundo ten contado Maya, a filla de
Picasso, o pintor non deixaba que ninguén tocara ou lavara os seus pantalóns
posto que, entre outras cousas, tiña medo a perder calquera cousa que houbese
nos petos, ademais, claro está, das chaves.
O artista envía regularmente á Marie
Thérese as súas uñas e os seus pelos cortados para que os conservara para que
ningún seguidor/a da maxia negra ou do budú se puidera facer con eles. Cando
morreu Marie Thérese, a súa filla Maya atopou eses restos orgánicos envoltos en
papel de seda.
A mesma Françoise Gillot (“Vida con Picasso”, 1996) confirma isto
cando afirma: “O máis seguro era
transportar os cabelos cortados en saquiños, ata un lugar secreto, e alí
desfacerse deles. Pablo pasábase meses enteiros co pelo demasiado longo sen
decidirse a entrar nunha perrruquería. Se me atrevía a mencionalo, era un
drama…” Este medo ao corte de pelo durou ata que Picasso atopou un perruqueiro
da súa confianza, Eugenio Arias. Ademais de constatar que boa parte das persoas
da máxima confianza do artista era españolas tamén hai que dicir que este
Eugenio facía desaparecer os cabelos dun xeito misterioso”.
Outro costume (?) curioso de Picasso era
que cada vez que toda a familia tiña que saír da vivenda por unha viaxe, Pablo,
segundo conta Françoise Gillot, tiñan que “xuntarnos
nunha habitación e ficar sentados sen dicir ningunha verba durante polo menos
dous minutos, tras o cal xa podíamos partir tranquilamente. Se durante este
ritual un dos nenos (refírese a Claude e a Paloma) ría ou dicía algo, había que
empezar de novo. Ou ben Pablo negábase marchar.Ría dicindo “Fágoo porque é
divertido. Se moi ben que non vén a conto, pero en fin…”
Chaves, cabelos, viaxes… máis asuntos
peculiares? Pois si. Picasso tivo unha temporada na que gozou
extraordinariamente das… sesións de espiritismo. Segundo Adrián Maeght, tal e como
recolle o neto do pintor, Olivier: “En
1947, Marguerite Ben Houra (coñecida de Picasso)… organizaba veladas de
espiritismo nas que facía xirar pratos. Nestas sesións, Pablo estaba tan
aterrorizado coma impresionado…” páx. 366.
Citaa de: Olivier Widmaier Picasso. Picasso. Retratos de familia. Madrid,
Algaba, 2003.
1 comentario:
¡Vaya manías la del Señor Picasso! Lo de las uñas y el pelo es un poco asquerosillo, ¿no te parece? Saludos.
Publicar un comentario