"…E igualmente acabou un Moisés de mármore, de cinco brazos
de altura, estatua cuxa beleza non poderá ser superada por ningunha outra
moderna, e o mesmo pódese dicir respecto das antigas.
Sentado con gravísima actitude, apoia un brazo nas táboas que sostén nunha man e coa outra se colle a barba, que, peiteada no mármore e longa, foi executada de tal forma que os cabelos, tan difíciles de representar na escultura, son finos e suaves como plumas, tecidos dun modo que parece que o ferro converteuse en pincel; a beleza do seu rostro, con expresión de auténtico santo e príncipe severísimo, aparece tan espléndida e resplandecente, que cando se contempla séntense desexos de pedirlle o veo para cubrirlle a cara. E retratouse tan ben no mármore a divinidad que Deus depositou en tan sagrado rostro, separadamente de que as ropaxes foran trepanadas e acabadas con belísimos pliegues nas súas beiras, e os músculos dos brazos e os ósos e os nervios das mans realizáronse con tanta beleza e perfección, as pernas, xeonllos e pés están acomodados nas súas ropaxes dunha forma tan axeitada e está acabado de tal forma cada un destes traballos, que hoxe máis ca nunca pódese considerar a Moisés amigo de Deus, non en balde artellou e preparou o seu corpo antes que o dos demais para a resurrección por medio das mans de Miguel Anxo; e que sigan os hebreos indo en multitude, como fan cada sábado homes e mulleres, como ruiseñores, a visitalo e adoralo: que non algo humano, senón divino adorarán. Esta sepultura foi descuberta en tempos de Paulo III e acabada grazas á xenerosidade de Francesco María, Duque de Urbino".
Sentado con gravísima actitude, apoia un brazo nas táboas que sostén nunha man e coa outra se colle a barba, que, peiteada no mármore e longa, foi executada de tal forma que os cabelos, tan difíciles de representar na escultura, son finos e suaves como plumas, tecidos dun modo que parece que o ferro converteuse en pincel; a beleza do seu rostro, con expresión de auténtico santo e príncipe severísimo, aparece tan espléndida e resplandecente, que cando se contempla séntense desexos de pedirlle o veo para cubrirlle a cara. E retratouse tan ben no mármore a divinidad que Deus depositou en tan sagrado rostro, separadamente de que as ropaxes foran trepanadas e acabadas con belísimos pliegues nas súas beiras, e os músculos dos brazos e os ósos e os nervios das mans realizáronse con tanta beleza e perfección, as pernas, xeonllos e pés están acomodados nas súas ropaxes dunha forma tan axeitada e está acabado de tal forma cada un destes traballos, que hoxe máis ca nunca pódese considerar a Moisés amigo de Deus, non en balde artellou e preparou o seu corpo antes que o dos demais para a resurrección por medio das mans de Miguel Anxo; e que sigan os hebreos indo en multitude, como fan cada sábado homes e mulleres, como ruiseñores, a visitalo e adoralo: que non algo humano, senón divino adorarán. Esta sepultura foi descuberta en tempos de Paulo III e acabada grazas á xenerosidade de Francesco María, Duque de Urbino".
Giorgio Vasari. Las vidas de los más excelentes arquitectos,
pintores y escultores desde Cimabue a nuestros tiempos. Madrid, Tecnos, 1998,
páx. 377.
Foto: Iniciarte.
Foto: Iniciarte.
2 comentarios:
Magnífica descripción del Moisés de Miguel Ángel por Vasari, por el que sentía auténtica veneración. Muy aprovechable la descripción. Saludos, Antonio.
Publicar un comentario