Como
ben saberedes, a catedral de París, Notre Dame, está situada na illa da Cité,
rodeada polo Sena. Habitualmente dícese que foi levantada por orde do bispo
Mauricio de Sully a partires do 1163, sendo consagrada no 1182, a pesares do
cal as obras continuaron todo o século XIII. Nas súas orixes foi financiada por
Luís VII. Sería o arquitecto Jean de Chilles quen deseñaría a fachada norte do
transepto e en 1258 iniciou a do sur, sendo rematada por Pierre de Montreuil.
A
súa planta é das denominadas de salón xa que non sobresaen as naves do cruceiro
da planta mais non é moi correcto denominala así porque hai diferencias na
anchura e altura entre as naves. A edificación principiou pola cabeceira de
dupla xirola que ten por centro o presbiterio e prolóngase, a partires dun
trazado radial, ata os contrafortes exteriores dividindo os espazos
trapezoidais mediante columnas en tramos triangulares que se cobren con bóvedas
independentes. Á xirola ábrense capelas radiais.
A
partires do 1185, fanse as cinco naves, a cuberta central con bóvedas
sexpartitas sobre columnas cilíndricas e unha ampla tribuna que conforma un
triforio formado por dous arcos e un óculo entre eles dentro doutro arco maior.
Sobre a tribuna aséntase o claristorio O desenvolvemento interior en altura
artéllase en torno a tres andares. A salientar o emprego dos arcos apuntados
bastante abertos no conxunto da edificación.
No
século XIII colócanse os arcobotantes exteriores para poder abrir, deste xeito,
o corpo de xanelas.
A
fachada organízase seguindo o modelo normando con forma de H, con torres
cadradas rematadas con terrazas e unha galaría que unifica as tres rúas e un
rosetón de estrutura radial. Amósase un dominio do deseño ao atopar o
equilibrio entre as liñas horizontais e as verticais. Noutros templos góticos
posteriores predominarán os elementos verticais. No exterior podemos apreciar a
estrutura interna. Igualmente é moi salientable o conxunto formado polos
arcobotantes e os contrafortes que permiten contrarrestar os empurres da
edificación.
A
decoración escultórica da fachada é moi rica, adaptándose ao marco
arquitectónico. Sobre o parteluz aséntase o lintel, dividido en tres partes.
Tamén as archivoltas están completamente esculpidas. Sobre este primeiro andar
xurde un friso coas estatuas dos reis de Xudea. Durante a Revolución Francesa
pensouse que estas figuran representaban aos reis de Francia polo que foran
decapitadas e a Virxe María foi sustituída pola Liberdade, como guía do pobo. As que contemplamos na actualidade son unas réplicas elaboradas
polo inefable Viollet le Duc. Sobre o friso vemos un pequeno rosetón, se o
comparamos coas medidas dos das fachadas norte ou sur. Por certo que no rosetón
do lado norte a vidrieras narran esceas do Antigo Testamento e no sur do Novo,
algo moi semellante á catedral de León. Dúas torres de sección cadrada rematan
a fachada, cos catro lados abertos, a xeito de campaniles, sendo moi famosas as
súas gárgolas.
Foi
neste templo onde Napoleón corouse a sei mesmo en 1804. A partir de 1844
iniciouse a súa restauración seguindo as indicacións de Viollet le Duc e
Lassus. Os traballos duraron dúas ducias de anos. A destacar a gran agulla
engadida neste século XIX.
As fotos foron realizadas por Mademoiselle SanDRillana para INICIARTE. E como hai que seren agradecidos, para ela vai esta entrada. Non debedes de deixar de visitar a páxina web oficial porque ofrece moita información e visitas virtuais ao templo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario