Entrada á tumba de Clitemnestra
En Micenas hai 9
tumbas de tholos (de falsa cúpula). Delas catro están nas inmediacións da
fortaleza e son visitables.
As tumbas de tholos en Micenas poderían indicar o ascenso á
realeza dunha nova dinastía que destronase aos reis das tumbas de fosa,
exactamente o mesmo que os Pelópidas substituíron aos Perseidas.
Alan Wace realizou un perfecto estudo para a datación das
tumbas de tholos sobre a base das súas características. Divídeas en tres
categorías:
Entrada á Tumba de Atreo
As máis tardías son aquelas de o tipo de Atreo e
Clitemnestra cuxos “ dromos” (paseo de entrada) están recubertos con paredes de
construción “ isódoma” excelente. As fachadas da entrada son da mesma
construción e están decoradas con semicolumnas; as superficies destas columnas
e os “liscos” dos triángulos de descarga están decoradas con baixo relevos. As
entradas pechábanse con grandes portas de madeira, probablemente recubertas de
bronce.
Trazos característicos desta tipoloxía atópanse na Tumba dos
Leóns (1350 a.C.), que se atopa á dereita da Porta dos Leóns, e á que lle
falta todo o tholos sobre o seu lintel curvo, a Tumba de Clitemnestra (1225 a.C.) que, co Tesouro de Atreo
(coñecida como Tumba de Agamenón, 1250 a.C.), supoñen a culminación deste tipo
de construción.
A tumba de Clitemnestra é a tumba de tholos máis moderna das
catro atopadas ao redor da fortaleza. Descubriuse nos inicios da década de 1800,
ao ser saqueada polo gobernador turco de Nauplio, que rompeu o tholos (hoxe
restaurado) para entrar nela, xa que o acceso polo dromos estaba impracticable. A fachada
monumental, no extremo do dromos feito
de bloques minuciosamente cortados de conglomerado, estivo enmarcada
orixinalmente por semicolumnas de xeso acanalado, e
revestida con mármore de cor decorada con motivos labrados (espirais, rosetas e triglifos).
Esta tumba consta dun dromos de 37 metros de lonxitude e 6 de anchura cuxos muros se
construíron mediante un sistema
isodómico. Accedíase á cámara a través dunha porta de dobre folla de
madeira que estaba recuberta de bronce nas partes máis vulnerables. A ambos os
dous lados da porta conserváronse baséalas dunhas semicolumnas. Sobre o dintel áchase un triángulo de descarga cuxa
decoración non se conservou apenas. A cámara ten un diámetro duns 13,50 m e a cúpula mide uns 13 metros de altura.
Unha parte da súa
dromos foi destruída no período
helenístico debido á construción dun teatro nese mesmo emprazamento. Por
outra banda, baixo o dromos achouse unha
fosa que contiña a sepultura dunha muller, onde se atoparon dous espellos con
mangos de marfil tallados. Ademais, nos
entullos de antigas escavacións atopáronse dous selos: nun deles aparece
representada unha deusa cabalgando un animal e no outro se representa un
animal.
Círculo B
Desde o século III a.C. esta tumba deixo de ser visible xa
que sobre ela construíuse un pequeno teatro. Á súa vez, a tumba estaba
construída en parte sobre o Círculo B.
As tumbas de tholos anteriores ás precedentes eran máis
simples, é dicir, o “ dromos” era de cachotería descoidada e as fachadas da
entrada de decoración máis pobre.
Por último, o “ dromos” das tumbas de tholos máis antigas non se recubría con
perpiaños e non se usaban portas para pechar as entradas senón que se obstruían con muros de pedra; os bloques
utilizados como xambas non estaban ben
pulidos e os bloques do dintel non se
tallaban de tal modo que seguisen a
curvatura interior da cúpula. Finalmente, a cúpula construíase con
bloques de pedra irregulares e non levaba triángulo de descarga sobre o lintel da entrada.
A Tumba de Existo constitúe un dos exemplos máis
antigos (1500 – 1460 a. C.) do uso de pedra non acabada, falta de revestimento
nos muros do corredor e ausencia do triángulo dedescarga sobre o lintel da
porta. É a
tumba de tholos máis próxima á fortaleza e está situada tras a Fonte de Perseo.
Texto: Grecotour.
Fotos: Iniciarte.
1 comentario:
La arquitectura ha sido descrita como la combinación de geometría y composición visual por teóricos, profesores y críticos.
Publicar un comentario