3/7/09

Descuberto un autorretrato de Miguel Anxo


Descuberto un autorretrato de Miguel Anxo na Capela Paulina do Vaticano

A restauración foi presentada o pasado día 30 no Vaticano e o papa Benedito XVI inauguraraa o vindeiro sábado coa celebración das Vésperas.

Un novo autorretrato do xenio do Renacemento, Miguel Anxo Buonarotti, foi descuberto na recentemente restaurada Capela Paulina no Vaticano, o que espertou o interese de críticos e estudiosos do mestre renacentista, informa hoxe o diario «A Repubblica».

Segundo o xefe dos restauradores dos Museos Vaticanos, Maurizio De Luca, nun dos dous frescos da capela, o da Crucifixión de San Pedro, aparece un «autoritario» Miguel Anxo con turbante azul como un dos tres cabaleiros romanos que acompañan a crucifixión, á esquerda da escena.

Da mesma opinión é o director dos Museos Vaticanos, Antonio Paolucci, quen precisa que a restauración "se fixo de forma excelente, o resto son opinións, dígoo con toda sinceridade, o cabaleiro co turbante paréceme que é Miguel Anxo aínda que máis novo porque naquela época tiña 70 anos».

Ao parecer dos expertos dos Museos Vaticanos sumáronse outros estudiosos da arte e do xenio renacentista, entre eles o seu biógrafo e restaurador, Antonio Forcellino, quen fala dunha «restauración marabillosa que devolveu o esplendor orixinal á Capela Paulina».

Sobre o autorretrato di que «forma parte da tradición de Miguel Ángel » e que «neste caso aparece de modo evidente o tormento que caracterizaba o ánimo do artista, como en cada personaxe e na súa obra».

En canto ao turbante co que aparece tocado, di que «afacía protexerse do po cun turbante branco cando traballaba», e o feito de que se mostre a lombos dun cabalo é normal porque «a Miguel Anxo lle placía cabalgar».

Para a experta Cristina Acidini, do Polo Museale Romano, o rostro de Miguel Anxo parécese moito ao famoso retrato do xenio pintado por Daniele dá Volterra en 1541 e agrega que «a súa expresión é de sufrimento, triste, tensa, coma se comprendese a inxustiza que se estaba levando a cabo» ao crucificar a San Pedro boca abaixo.

Logo de sete anos de traballos, a monumental Capela Paulina recuperou o seu esplendor, tras concluír a restauración da decoración pictórica e plástica do recinto que custodia os últimos dous frescos de Miguel Anxo : a «Conversión de Saulo» e a «Crucifixión de San Pedro».

A restauración foi presentada o pasado día 30 no Vaticano e o papa Benedito XVI inauguraraa o vindeiro sábado coa celebración das Vésperas.

A Capela Paulina, lugar de culto (nela exponse o Santísimo Sacramento) e reservada ao Papa e a familia Pontificia, foi encargada polo papa Pablo III Farnese (1534-1549) a Antonio de Sangallo, que a comezou en 1537.

Miguel Ángel foi o encargado dos frescos sobre a «Conversión de Saulo», que comezou en 1542, e da «Crucifixión de San Pedro», iniciado tres anos máis tarde, para concluír o conxunto en 1550.

Situada a poucos pasos da Capela Sixtina, a restauración foi dirixida polo histórico da arte Arnold Nesselrat e realizada polo equipo de restauradores dos Museos Vaticanos, que dirixe Maurizio De Luca, e entre os que se atopa o español Javier Barbasán Camacho.

Os traballos custaron 3 millóns de euros (4,2 millóns de dólares) e permitiron devolver a luminosidade ás cores elixidas polo xenial Miguel Anxo e descubrir aos restauradores as pinceladas do artista toscano.

Texto e ilustración vía La Voz de Galicia.

1 comentario:

Sarinsky dijo...

Que pasada!!! gracias por compartir esta noticia, la verdad es que resulta de lo más interesante ^_^

Besos