Ao interior, a
nave queda cuberta cunha armazón de madeira de cronoloxía tardía, comunicándose
o espazo para fieis coa zona presbiterial mediante un monumental arco triunfal
de catro arquivoltas de medio punto sobre columnas acobadadas que case dá máis
a sensación dunha portada que dun arco faixón.
Os capiteis do arco triunfal, realizados como en Eiré a
partir de bloques calizos moito máis maleables que o duro granito con que foi
levantado o resto do edificio, presentan bois sendo axexados por grifos na
cesta ao lado do evanxeo, mentres que no seu contrario da epístola apréciase
unha figura humana atrapada nunha maraña de tallos vexetais que parecen ser
regurxitados por senllos leóns que o flanquean.
Máis adiante, o faixón de medio punto que separa tramo recto
e hemiciclo aparece decorado nos seus capiteis con temas vexetais e animais ao
carón, e co tema de Daniel no foso dos leóns ao outro.
O tambor absidial cóbrese mediante unha bóveda de forno
reforzada por nervios que culminan na clave e que parten de pequenas columnas
dispostas nos espazos entre as ventás, decorándose todo este grupo de capiteis
a base de motivos vexetais fóra diso unha graciosa cesta na que se identifican
varias aves pousadas nos ramaxes dunha esquemática árbore.
Para rematar, nos muros do tramo recto presbiteral foron
colocados a finais do século XV dous enterramentos baixo arcosolios apuntados
destinados ao repouso de Don Diego de Lemos, caudillo irmandiño falecido en
1492, e de Don Lope de Lemos.
Ademais da citada celosía prerrománica recolocada e unha
pila bautismal, unha das pezas máis queridas do cenobio de Ferreira de Pantón é
unha Virxe románica sedente e co Neno en brazos que apareceu en 1974.
O resto de dependencias monacais son froito de reformas
posmedievales, destacando o claustro renacentista do século XVI, a fachada
principal dieciochesca e o inmueble destinado dormitorio das relixiosas, moi
rechamante pola cantidade de chemineas que presenta; e é que, ao interior, cada
unha das celas dispoñía da súa propia lumbre.
Fotos: INICIARTE.
No hay comentarios:
Publicar un comentario