7/3/12

Santiago Matamouros en Logroño


A primeira igrexa dedicada ao Apóstolo en Logroño parece remontarse ás primeiras centurias cristiás. Xunto coa Igrexa de San Blas, derruida en 1837, pode ser o templo máis antigo da cidade. Fiel testemuño do seu antiquísimo berce é a conservación no templo dunha cripta-capela baixo a ábsida, nota característica na reconstrución de igrexas antigas que conservaron as súas primitivas cámaras ou criptas. 

 A “Batalla de Clavijo” marcou pauta para a construción, no mesmo lugar, dun segundo templo ou ampliación do anterior, de estilo románico, que desapareceu por causa dun incendio. Cara a comezos do século XVI, alzouse a igrexa testemuña do estilo Reis Católicos que sería ampliada na segunda metade do XVII. 

O templo, cuxa construción atribúese a Juan de Corella, consta dunha soa nave de catro tramos cubertos con bóvedas de crucería estrelada, con capelas laterais entre os contrafuertes e ventás apuntadas. A grandiosidad desta nave é evidente: mide 42.10 metros de lonxitude desde o paramento interior á ábsida ata o marco de entrada ao coro; 15,40 metros de anchura entre arcos divisores dos tramos e 24,30 metros de altura desde as claves máis altas das bóvedas. Compleméntase coa beleza artística do seu único retablo, construído a mediados do século XVII e que se caracteriza pola súa profusión en esculturas, relevos de escenas xacobeas e ornamentación. O lugar de honra do retablo central é ocupado pola imaxe do santo titular da parroquia, presentado en hábito de peregrino co seu bordón na man, en tamaño natural e de estilo gótico da segunda metade do XIV. 

A torre mide 40 metros e foi construída por Martín de Landerrain na segunda metade do XVI. Esta torre caracterizábase por ostentar no seu parte superior un extraordinario chapitel de forma octogonal, que medía case vinte metros de altura. 

A portada foi realizada na segunda metade do século XVII por Juan Raon, e a hornacina que acubilla a Santiago Matamouros, dun escultor flamenco de nome descoñecido, está datada en 1737. 


Sen dúbida, e para nós a estas alturas do curso, é a figura máis salientable. Lembrade que no Pazo de Raxoi de Santiago temos visto outra “pacífica” representación do apóstolo. Fixádevos ben con cantas accións escultóricas o artista tratou de reflectir o movemento: estandarte, cabalo, capa… E tamén como tratou de reflectir o terror que senten os musulmáns ao ver a espada de tan tranquilo seguidor de Cristo. 

Gran parte da información provén de Wikirioja. As fotos son de INICIARTE.



No hay comentarios: