A ministra francesa de Cultura valora en tres millóns de euros o caderno de debuxos subtraído o martes
Nunha das súas citas máis celebradas, Picasso dixo: «Se vexo algo para roubar, róuboo». Obviamente, referíase ao plaxio artístico, pero moitos delincuentes parecen haberse tomado a frase ao pé da letra coa súa obra. Proba diso é que o Art Loss Register, un arquivo de obras de arte roubadas creado por especialistas en arte en Gran Bretaña para contribuír á súa recuperación, cifrou en 710 as obras do xenio malagueño que figuran actualmente como desaparecidas. E só durante o pasado ano foron subtraídas 93.
O interese que os ladróns de arte teñen pola obra do xenio malagueño débese a tres factores fundamentais: a fama de Picasso, os desorbitados prezos que as súas pezas alcanzan no mercado e o abundante da súa produción.
En 75 anos de carreira, Picasso realizou aproximadamente 13.500 pinturas e máis de 100.000 gravados. Pola súa enorme produtividade, pero sobre todo pola súa influencia artística, é un dos pintores máis cotizados do século XX. Tras a súa morte, en 1973, o valor da súa obra non fixo máis que crecer; o pintor español situou dúas obras entre os dez cadros máis caros de todos os tempos, Garçon á pipe, en cuarto lugar (104 millóns de dólares) e Dora Maar au chat no quinto (vendida por máis de 95 millóns de dólares). Ambas as teas foron poxadas pola neoiorquina casa Shoteby's e adquiridas por compradores anónimos.
A última desaparición de obra de Picasso detectouse precisamente o pasado martes. Era un caderno de debuxos exposto no Museo Picasso de París que, a pesar da súa importancia, é só unha das máis 3.000 obras de arte que, segundo a Interpol, cada ano róubanse en Francia.
A ministra francesa de Cultura, Christine Albanel, estimou que o valor do caderno roubado sitúase nuns tres millóns de euros, mentres que fontes policiais avanzaran o martes a altísima cifra de oito millóns de euros. Sexa como for, o esaxerado das cotizacións que se manexan no mercado das obras de arte, e a existencia de coleccionistas con moito diñeiro e poucos escrúpulos leva a pensar que golpes tan rechamantes e cinematográficos como o deste domingo en París ou o audaz roubo do berro de Munch en Oslo, en agosto do 2004, vanse a seguir cometendo nun futuro. No caso das obras desaparecidas de Picasso, resulta dificilmente calculable a canto ascende todo o roubado.
Segundo a Interpol, os países que máis roubos de arte sofren son Polonia, Rusia, Alemaña, Italia e Francia. Outras fontes policiais estiman que o tráfico de obras de arte é o terceiro comercio ilegal máis importante e lucrativo logo dos da droga e as armas. A Interpol, pola súa banda, subliña que é imposible avaliar economicamente o volume de capital que move o tráfico de obras de arte.
Texto e foto vía La Voz de Galicia.
No hay comentarios:
Publicar un comentario