7/9/09

Reclaman "A arte da pintura" de Vermeer


«A arte da pintura», obra mestra do artista holandés Johannes Vermeer (cara a 1665) e vendida, ao parecer á forza ao ditador Adolf Hitler en 1940, foi reclamada polos descendentes do seu propietario lexítimo, Jaromir Czernin, informa Efe. Segundo publica o diario «Der Standard», a obra, de 130 por 110 centímetros e exposta no Museo de Historia da Arte de Viena desde 1946, era cobizada por Hitler desde 1935, dous anos logo de subir ao poder.

Andreas Theiss, o avogado encargado pola familia para a restitución do cadro, explicou ao rotativo que Czernin non tivo outra opción que vender o cadro, dado que a súa esposa estaba estigmatizada pola lei nazi de pureza da raza por ter sangue xudeu.

Agregou que os intentos da familia Czernin por recuperar a obra logo da Segunda Guerra Mundial fracasaron, pero que agora confía en que o Estado austríaco reconsidere a decisión e restitúa aos seus descendentes o cadro sen necesidade de tomar outras medidas legais.

Restitucións

Das apenas corenta obras que se atribúen a Vermeer (1632-1675), «A arte da pintura» é a de maior tamaño e considérase como o seu testamento artístico. A súa obra máis coñecida é «A moza da perla», pintada cara a 1665. O Ministerio de Cultura austriaco confirmou onte recibir esta petición e manifestou que o tema será investigado por unha comisión encargada da restitución de bens incautados polos nazis. De feito, Austria devolveu en 2006 cinco obras mestras de Gustav Klimt aos herdeiros dos seus antigos propietarios. Entre elas, un retrato de Adele Bloch-Bauer, vendido despois por 135 millóns de dólares.

Texto vía Abc, imaxe vía Artehistoria.

3 comentarios:

Sarinsky dijo...

Ala, ¿y que más?

Pues si les devuelven el cuadro de VERMEER, yo quiero que los INGLESES DEVUELVAN LOS MÁRMOLES DEL PARTENÓN y demás cosas de su colección que no les pertenecen (¬_¬)

Saludos

Anónimo dijo...

Enhorabuena por tu blog, te invito a que te pases por el directorio web/blog www.cincolinks.com podrás promocionar tu web, con tu ficha y tus votaciones y valoraciones, con un método de intercambio de visitas llamado 5links! con el que tu blog será visitado tanto como visites a los demás y que harán que tu blog se de a conocer por toda la red. Pásate ;)

Creo que tu blog encajará perfectamente en la comunidad, y el foro estará encantado de recibirte.

Saludos, espero verte por www.cincolinks.com.

clariana dijo...

En relación a este cuadro, vi un programa de TV. que se centraba en él y al final explicaba que la esposa de Vermeer temiendo que lo requisasen por las deudas que tenían, intentó esconderlo en otro lugar, fuera de su casa, pero alguien lo delató y se lo arrebataron por decirlo de alguna manera. También vi la lucha de una señora que había adquirido un cuadro de Klimt, que se lo quitaron en tiempos de Hitler y todo lo que estaba haciendo por recuperarlo, su lucha con abogados, etc. Según entendí ella quería que su destino final fuese el Museo, no recuerdo ahora cual, creo que de Austria, pero no estoy segura.
Yo creo que las obras han de estar en sus países de orígen, pero cuando son propiedad de alguien y se las han arrebatado, es lógico que sus propietarios luchen por recuperarlas. Disculpa por este rollo, bueno no lo es, pero quizá sí mi forma de relatarlo. Saludos afectuosos.