1801 – 1805. Temple sobre lenzo, diámetro 227 cm
Con esta obra conmemoramos o Día Internacional
da Muller Traballadora.
Esta obra procede o Palacio de Godoy, Madrid.
Quedou no edificio, como parte da súa decoración, cando en 1807 pasou a ser sé
do Consello do Almirantazgo e, sucesivamente, da Biblioteca Real, e das Secretarías
de Graza e Xustiza, Guerra, Mariña e Facenda. Ingresou no Museo do Prado en
1932, depositado polo Ministerio de Mariña, como intercambio con obras do Museo.
O tondo desta alegoría da Industria formou
parte da decoración da gran escaleira monumental do palacio de Manuel Godoy
(1767-1851), Príncipe da Paz e Primeiro Ministro de Carlos IV (1748-1819).
Encargada a Goya nos primeiros anos do século XIX, cando Godoy acometeu a
restauración do edificio, entre 1801 e 1805. Non se conservan os documentos que
permitan coñecer o ano exacto da súa creación.
Xunto
ás outras tres grandes composicións do mesmo formato circular, a da Ciencia,
perdida, e as outras dúas, da Agricultura e o Comercio, conservadas tamén no
Museo do Prado, expresaba os ideais da Ilustración, así como as ideas de
progreso das Sociedades Económicas de Amigos do País, que Godoy favoreceu.
Goya inspirouse nas Fiandeiras de Velázquez,
da colección real, para representar a súa alegoría da moderna industria que
empezaba a desenvolverse en España durante o século XVIII, utilizando a figura
feminina segundo a tradición das alegorías desde o mundo clásico. Dúas mozas fian
en grandes ruecas e outras, ao fondo, suxiren o número das que traballan neste
amplo espazo iluminado por grandes ventás, que metafóricamente suxiren a luz do
progreso.
O texto e a imaxe proceden do Museo do Prado onde hai toda unha sección adicada a Goya.
1 comentario:
Bonito homenaje a la mujer trabajadora, Antonio; y nada menos con ese Goya tan poco conocido. Abrazos.
Publicar un comentario