Continuando con esta novela de Peter Harris, mirade como describe a presenza da protagonista, Sarah, na capela Contarelli, igrexa de san Luis dos Franceses de Roma:
Michelanchelo Merisi da Caravaggio. Vocación de san Mateo, 1599-1600.
Óleo sobre lenzo 3,38 cm x 3,48 cm. Roma
Los lienzos cubrían casi por completo las paredes de la
capilla y recogían tres momentos de la vida del santo evangelista. La vocación de san Mateo era una
escena popular, casi tabernaria. Caravaggio había recreado la época en la que
él había vivido tanto en el mobiliario como en la indumentaria de los
personajes.
Michelanchelo Merisi da Caravaggio. San Mateo e o anxo. (Destruído) 1599-1600
Óleo sobre lenzo 232 cm x 183 cm. Roma
San mateo y el ángel era
una obra maestra del tenebrismo, donde el contrate entre la luz y la sombra era
tan fuerte que casi hería la vista. El artista había imaginado al santo como un
hombre de aspecto vulgar a quien un ángel le inspiraba lo que había de
escribir.
Michelangelo Merisi da Caravaggio. Martirio de san Mateo. 1599-1600
Óleo sobre lenzo, 323 xm x 343 cm. Roma
Por último, en la escena donde recogió el martirio del santo, la
composición era muy compleja y el verdugo que maltrataba a san mateo dominaba
la escena. Sarah clavó la mirada en aquel rostro que, según Guido Stampa, era
el de Caravaggio. Tenía la piel oscura y abundante, y en su mirada se adivinaba
un brillo de tristeza. Le habría gustado que aquel rostro hubiera tomado vida
por un momento….
Para completar a tan deficiente novela, deixo un texto sobre a exposición que houbera no Prado en 1999:
Para completar a tan deficiente novela, deixo un texto sobre a exposición que houbera no Prado en 1999:
"O certo é que a súa fortuna crítica sufriu
profundos vaivéns, desde as críticas favorables que recibiu en vida, onde se
recoñecía a súa extraordinaria capacidade para reproducir a realidade, ata a
radical oposición do influínte G. P. Bellori (1672), platónico partidario da
estética do belo ideal e da recuperación dos valores clásicos, o cal viu en
Caravaggio a imaxe de todo o que debe ser evitado por un pintor: no relixioso,
actitudes que non moven á fe e onde os personaxes sagrados están representados
con escaso decoro; no artístico, se lle achacaba a representación dun mundo
demasiado real, con personaxes que non esconden o súa humilde extracción,
sucios, mal vestidos, marcados polas enfermidades e pola súa laboriosa
existencia, e, en fin, moi perigoso polo poderoso influxo que exerceu sobre un
número importante de extraordinarios pintores que, en maior ou menor medida,
sentíronse influídos polas características da súa pintura e que prolongaron e
difundiron o seu efecto, moito máis do que a pintura do mestre conseguise por
si soa. Trátase de artistas da talla de Manfredi, Gentileschi, Borgianni, Ribera,
etcétera."
Andrés Úbeda de los Cobos. "Caravaggio, pintor
maldito". En Descubrir el arte, 1999, I, nº 8,pp. 60-68, cita da páxina 63.
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