Roma. (Efe).- A soada estatua de bronce dos Museos Capitolinos de Roma que representa á Loba aleitando aos xemelgos Rómulo e Remo, fundadores da cidade segundo a tradición latina, foi esculpida na Idade Media e non no Século V a.C., como se cría desde hai máis de douscentos anos.
As probas do carbono 14 efectuadas na Universidade de Salento (sur) revelaron que a obra foi realizada ao redor do século XIII d.C., segundo desvelou hoxe o arqueólogo Adriano A Regina, ex responsable de Cultura do Consistorio romano, nun artigo publicado no diario "A Repubblica". A estatua mostra á "Luperca", como é coñecida, co rostro desafiante volto cara a quen a contempla e un tronco robusto baixo o que Rómulo e Remo álzanse sobre os seus xeonllos para poder mamar da loba. O resultado da análise do carbono 14 confirma o que desde hai anos sostiñan expertos como Ana Maria Carruba, encargada entre 1997 e 2000 da restauración da estatua, quen en decembro de 2006 fixo pública a súa certeza de que non foi realizada na antigüidade. A arqueóloga argumentou que a estatua foi fundida a partir de cera persa envorcada nun só chorro, técnica adoptada durante o período medieval, e que a superficie da peza non mostraba ningún dos signos característicos dos bronces antigos. Xa no século XIX, e baseándose en criterios estilísticos, especialistas de arte antiga de museos tan prestixiosos como o Louvre francés sostiveron que era unha obra medieval e non clásica, aínda que as súas formulacións caeron pronto no esquecemento, segundo A Regina.
Esta tese desmentía a crenza dominante sobre a orixe clásica da estatua, formulada en 1764 polo filósofo e historiador alemán Johann Joachim Winckelmann, considerado o fundador da historia da arte e da arqueoloxía. Winckelmann situaba a estatua na Antigüidade por algunhas características escultóricas como a representación achatada dos rizos e as mechas da pelame da Loba.
As probas científicas para acreditar cando foi esculpida a estatua realizáronse en febreiro de 2007 e os responsables municipais anunciaron en outubro que xa coñecían os resultados e que se reservaban o dereito de facelos públicos.
Fotografía: Iniciarte
4 comentarios:
Antonio! Notición! Canto se van rir de min os alumnos aos que eu contei a historia da loba que bla, bla, bla...
Entre o do Coloso de Goya e isto, levamos un mes!
Esta tiña pinta xa que os nenos son renacentistas.E de Goya hai tempo que hai moitas sospeitas sobre as pinturas negras, lembra o nº 51 de Descubrir el Arte de maio de 2003. Un saúdo Preste
Home, Antonio, pinta, pinta... Eu cada vez fíome menos dos riscos de estilo para saber se unha obra é dunha época ou doutra. Será que teño o ollo mal adestrado, mais meto a pata tantas veces...
De todos os xeitos, fágoche unha predición: nos próximos días traerás algunha nova contradicindo os datos desta. Xa ves a que está caendo co Coloso!
Por certo que,a Loba seguirá estando no mesmo sitio de sempre, que vou a Roma o mes que vén!
Se vas a Roma, ademais do típico, visita St. Mª degli Angelli (antigas termas de Diomiciano). Non a coñecía e foi toda unha sorpresa.
Boa viaxe.
Publicar un comentario