Óleo sobre lenzo, 65x 54 cm.
Madrid, Museo Thyssen-Bornemisza
Para celebrar o Día da Muller Traballadora que mellor que este cadro de 1876, exposto na exposición impresionista de 1877. É a única obra con título significativo dos oito cadros pintados por Berthe con temática feminina dese ano 1876.
Esta moza, Psiqué, estase a contemplar no espello nun habitando moi ben iluminada por dúas xanelas que inundan de claridade a escena. Sen dúbida a moza está encantada de contemplarse. Fixádevos na posición dos brazos e das mans o que alude á clásica historia de Amor e Psique (quen ten por símbolo a unha bolboreta) e coas que tamén podería estar abrindo o corsé. A pincelada é moi solta, moi, diríamos, impresionista, predominando sobre o debuxo (o sofá está creado polas manchas de cores e non por liñas debuxadas)
No século XX Psiqué está considerada como a representación da alma inmortal, representada como unha muller nova con ás de bolboreta. Mais nesta obra, Psiqué non aparece como unha figura clásica, senón como unha muller coetánea da pintora que observa a súa figura nun espello. Quen non aparece por ningún lado é o Amor, o amante. Pero, a imaxe da alma –a unión dos praceres e dos sufrimentos do amor- reflicte a situación de Morisot en 1976 posto que levaba dous anos casada con Eugéne Manet, o irmán máis novo do pai do impresionismo Edouard Manet. Os intentos de conciliar, que diríamos hoxe, matrimonio e maternidade coa súa profesión de pintora, topáronse con múltiples dificultades. En 1890 Berthe escribiu no seu diario:
“A verdade é que o noso valor radica no sentimento, na intuición, na nosa mirada, que é máis sutil que a dos homes. Podemos acadar algo, presupoñendo que non o botemos todo a perder pola afectación, a pedantería e o sentimentalismo… Agora, Quero seguir o meu deber (fronte á miña obra) ata a miña morte; gustaríame que os demais non mo puxeran moi difícil”
Cita de Karin H. Grimme. Impresionismo. Tachen, 2008, páx. 58
De Berthe Morisot INICIARTE xa vos ten falado ao igual que doutras mulleres pintoras inxustamente esquecidas. O Museo Thyssen ofrécenos unha biografía e información engadida sobre esta obra.
3 comentarios:
Siempre me fascinó la obra de esta pintora y también la de Mary Cassat.
Quizá celebrar el día de la mujer trabajadora sea bonito, pero si muchas mujeres como estas artistas lograron que alguien las admirara tendiamos que celebrarlo también.
Bonito trabajo y muy delicado.Gracias.
Esta muy bien celebrar el día de la mujer trabajadora, y más con una excelente artista como esta. No conozco ninguna mujer que no sea trabajadora; hombres si. Saludos
Hola,magnífica obra de Morisot
que como en "La cuna", considerada
su obra maestra, vemos importantes
explosiones del color blanco y se
aprecia perfectamente la gran
influencia de Édouard Manet en su
obra y es un ejemplo magnífico del
impresionismo de Berthe Morisot,
pero también en las obras de esta artista no podemos pasar por alto
el influjo de su maestro Camille
Corot.
Me ha encantado esta entrada.
Saludos.
Publicar un comentario