6/5/19

The Opera House, Sidney (e VI)



  Fachadas de vidro
Peter Hall, de Hall, Todd &  Littlemore, comezou a traballar nas paredes de cristal a principios de 1967, o material dos montantes era de aceiro en lugar de madeira  contrachapada. Este cambio requiría un material diferente ou protección para o lado exterior dos montantes, expostos a condicións marítimas. O formigón foi investigado pero con resultados estéticos inaceptables. Chegara o momento de revisar toda a filosofía das paredes de cristal. Isto fíxose a través dun taller, na oficina de Londres de Ove Arup & Partners.

Cando Utzon presentou o proxecto a concurso tiña definidas as principais ideas para o deseño, un podio  unificador, a decisión de dividir a sala de ópera e o teatro en dous edificios paralelos e outro máis pequeno para un restaurante, os tres con láminas de formigón voando por encima dos tres volumes. O arquitecto non considerou que a luz fose un requisito fundamental para un teatro de ópera ou concertos xa que estes xeralmente ocorren de noite. Pero as vistas sobre a baía de  Sidney, sobre todo no punto onde se levantarían os edificios son magníficas, polo que Utzon dá prioridade aos dous extremos curtos dos edificios principais, un dos bordos con vistas á baía, o outro á cidade, pensou nunha fachada acristalada debaixo das enormes cunchas. Cando realizou este deseño, Utzon aínda non viaxara nunca a Australia, cando o fixo foi cambiando a distribución das cristaleiras e cando finalmente decidiuse realizar a fachada, entre 1970-72, xa non estaba a en  Sidney e non se pode asegurar como serían realizadas polo seu deseñador orixinal.


Vidros
A elección do vidro para as fachadas foi un paso importante. O requisito principal era que fose un cristal de seguridade que puidese ser cortado no sitio. O vidro tépedo foi descartado, escolleuse o vidro  laminado. Debido á pouca información que se tiña naqueles anos sobre o uso deste tipo de cristal, en edificios, foi necesario poñer en marcha un proceso de investigación e probas. O  laminado finalmente seleccionado consistiu nunha capa de 12 mm de placa transparente ou vidro flotado e unha capa de 6 mm de vidro  polarizado en tons bronce, unidos entre si cunha dobre capa intermedia de 0,76 mm de  polivinil  butiral claro. A intención era evitar a tonalidade de ‘cristal verde’ á que se chegou se se seleccionou o vidro  laminado claro de 18 mm, ademais da vantaxe de protección solar proporcionada por cristais  tintados nas orientacións norte, moi expostas.

O matiz preciso, chamado demi-topaze, foi creado por un provedor de vidro en Francia e obtense a través dun proceso chamado “pota a presión”. O tamaño máximo de folla requirida no sitio foi de aproximadamente 4,0  m por 2,1 m.


Montantes
Para a estrutura do parteluz principal escolleuse aceiro, pola súa rixidez e forza. Os montantes estándar foron fabricados partir de dous tubos paralelos cun diámetro de 90 mm, centrados a 530 mm e unidos por unha placa  enrejada de 6 mm. Esta sección tiña a vantaxe de que a xeometría se podería resolver ao longo da liña central exterior e os detalles de conexión estándar poderían desenvolverse e ser aplicados a toda a gama de orientacións que se producisen.

Planos da obra en Wikiarquitectura.

TEXTO: WIKIARQUITECTURA

FOTOS: INICIARTE

No hay comentarios: