8/4/19

The Opera House, Sidney (II)


Situación
A Ópera esta construída sobre unha pequena península, en  Bennelong Point, sobre o lado sur da baía de Sidney, Australia. Atópase no extremo nordés da  Sidney Central  Business  District  (CBD), rodeada en tres lados polo porto (Sidney  Cove e Cove  Farm) e cara ao interior polo Xardín Botánico Real.
Desde o paseo do Xardín Botánico

“…Este foi un proxecto ideal para un arquitecto…. en primeiro lugar, porque había un sitio precioso, cunha boa vista, e en segundo lugar, non había un programa determinado…”( Jorn  Utzon)


Concepto
A construción consta de dous elementos claramente diferenciados. Unha base maciza e unhas cubertas sobre ela de aspecto lixeiro. 

A primeira é, de feito, o edificio propiamente devandito e distribúe todos os espazos de servizo: camerinos, salas de ensaio, almacéns, oficinas e biblioteca. Está concibido como un  zócalo para a cuberta superior, pero tamén se interpretou como unha gran meseta elevada sobre a que se “serve” o espectáculo, e o seu plano superior, completamente horizontal, só rompe para conformar as bancadas do público das dúas salas –unha para ópera e outra para concertos- e para permitir o acceso puntual desde debaixo por escaleiras. Esta chaira superior dóbrase á rúa en forma de gran escalinata, en toda a súa anchura. 

Todo o edificio  zócalo é  anguloso e recuberto de pedra escura, co que se dá unha. imaxe de solidez  tectónica. Incluso as aberturas practicadas parecen ser feitas despois de construír as fachadas, de maneira que a mesma pedra levántase formando unha visera á xanela.



A outra parte do edificio, a cuberta, consiste nunha serie de cunchas triangulares apoiadas nun vértice e abertas cara arriba como retando á estabilidade. Estas cunchas cobren os tres espazos de concorrencia pública: o teatro de ópera, o auditorio para concertos e o restaurante. Cada unha das salas cóbrese con catro parellas de  valvas e o restaurante con dúas parellas.

A formulación plástica destas cubertas responde a criterios opostos aos da parte inferior: trátase de superficies curvas, brancas, brillantes e que representan unha idea de fragmentación contraria á idea unitaria do  zócalo.

Estas ideas directoras do edificio eran moi claras desde a presentación do proxecto ao concurso ata o final da obra. Durante a execución material foi moi difícil para  Utzon manter a fidelidade a elas por parte de todos os axentes implicados no proceso. A necesidade de traballar con formas  calculables e que se puidesen construír por pezas non se axustaba facilmente a unha forma saída do xesto e da imaxinación.

“…a planificación comprende mesmo o máis mínimo detalle e leva a cabo dunha maneira pouco ortodoxa, onde o máximo uso de modelos e prototipos asegura que nada se introduce no sistema antes de que se investigou coidadosamente e demostrase ser a solución adecuada para o problema…”( Jorn  Utzon)

Influencia da construción naval no deseño
“…moitas persoas din que o meu deseño foi inspirado polos iates de vela do porto ou por cunchas mariñas. Este non é o caso. É como unha laranxa, se pelas unha laranxa obtés estes segmentos, formas similares a estas. Foi así nos meus modelos. Eu non pensei que deberían ser como velas no porto. Deu a casualidade de que fosen similares. Fun influenciado polas velas na medida en que o meu pai era un arquitecto naval e eu estaba familiarizado con formas grandes (barcos). Eu nunca vira  Sidney  Harbor cando fixen este deseño, aínda que sentín moi familiarizado co lugar por fotografías e cartas navais…”

TEXTO: WIKIARQUITECTURA

FOTOS: INICIARTE

No hay comentarios: