Situación
A Ópera esta construída sobre unha pequena península,
en Bennelong Point, sobre o lado sur da baía de Sidney, Australia. Atópase no extremo nordés
da Sidney Central Business
District (CBD), rodeada en tres lados polo porto (Sidney Cove e Cove Farm) e cara ao interior
polo Xardín Botánico Real.
“…Este foi un proxecto ideal para un arquitecto…. en
primeiro lugar, porque había un sitio precioso, cunha boa vista, e en segundo
lugar, non había un programa determinado…”( Jorn Utzon)
Concepto
A construción consta de dous elementos claramente
diferenciados. Unha base maciza e unhas cubertas sobre ela de aspecto lixeiro.
A primeira é, de feito, o edificio propiamente devandito e distribúe todos os
espazos de servizo: camerinos, salas de ensaio, almacéns, oficinas e
biblioteca. Está concibido como un
zócalo para a cuberta superior, pero tamén se interpretou como unha gran
meseta elevada sobre a que se “serve” o espectáculo, e o seu plano superior,
completamente horizontal, só rompe para conformar as bancadas do público das
dúas salas –unha para ópera e outra para concertos- e para permitir o acceso
puntual desde debaixo por escaleiras. Esta chaira superior dóbrase á rúa en
forma de gran escalinata, en toda a súa anchura.
Todo o edificio zócalo é anguloso e recuberto de pedra escura, co que se dá unha. imaxe de solidez tectónica. Incluso as aberturas practicadas parecen ser feitas despois de construír as fachadas, de maneira que a mesma pedra levántase formando unha visera á xanela.
A outra parte do edificio, a cuberta, consiste nunha serie
de cunchas triangulares apoiadas nun vértice e abertas cara arriba como retando
á estabilidade. Estas cunchas cobren os tres espazos de concorrencia pública: o
teatro de ópera, o auditorio para concertos e o restaurante. Cada unha das
salas cóbrese con catro parellas de
valvas e o restaurante con dúas parellas.
A formulación plástica destas cubertas responde a criterios
opostos aos da parte inferior: trátase de superficies curvas, brancas,
brillantes e que representan unha idea de fragmentación contraria á idea
unitaria do zócalo.
Estas ideas directoras do edificio eran moi claras desde a
presentación do proxecto ao concurso ata o final da obra. Durante a execución
material foi moi difícil para Utzon
manter a fidelidade a elas por parte de todos os axentes implicados no proceso.
A necesidade de traballar con formas
calculables e que se puidesen construír por pezas non se axustaba
facilmente a unha forma saída do xesto e da imaxinación.
“…a planificación comprende mesmo o máis mínimo detalle e
leva a cabo dunha maneira pouco ortodoxa, onde o máximo uso de modelos e
prototipos asegura que nada se introduce no sistema antes de que se investigou
coidadosamente e demostrase ser a solución adecuada para o problema…”(
Jorn Utzon)
Influencia da construción naval no deseño
“…moitas persoas din que o meu deseño foi inspirado polos
iates de vela do porto ou por cunchas mariñas. Este non é o caso. É como unha
laranxa, se pelas unha laranxa obtés estes segmentos, formas similares a estas.
Foi así nos meus modelos. Eu non pensei que deberían ser como velas no porto.
Deu a casualidade de que fosen similares. Fun influenciado polas velas na
medida en que o meu pai era un arquitecto naval e eu estaba familiarizado con
formas grandes (barcos). Eu nunca vira
Sidney Harbor cando fixen este
deseño, aínda que sentín moi familiarizado co lugar por fotografías e cartas
navais…”
No hay comentarios:
Publicar un comentario