1/4/19

The Opera House, Sidney (I)




 TEMA DAS FOTOGRAFÍAS: o edificio e a súa relación co mar.

Ben lembro que cando chegamos a Sidney sentíamos unha atracción especial por contemplar o edificio da Ópera. Fixemos a visita guiada e foi o centro de atención da miña cámara durante moitos días.


Hai tanto escrito sobre esta obra que decidín traducir o que aparece na Wikiarquitectura:

Introdución
Tras obter o triunfo nun concurso internacional, en 1959 iniciaba o arquitecto danés  Jø rn  Utzon a construción do seu controvertido edificio da Ópera  House de  Sidney, en  Bennelong  Point, na idea que o mesmo arquitecto definía como “de cuarteiróns de laranxa”.

Os extraordinarios complexos problemas de enxeñería aos que tivo que facer fronte Utzon provocaron o atraso na realización do proxecto, que o enxeñeiro anunciara finalizar en tres anos e cun custo de tres millóns de dólares australianos, cando o edificio concluíuse quince anos despois do seu inicio, cun custo total de 102 millóns de dólares.  Utzon renunciara ao proxecto xa que a calidade do son interior do edificio non correspondía á súa espectacularidade exterior.

O edificio, que se estrutura baixo unha serie de cascos mariños, alberga varios complexos teatrais, todos eles organizados sobre eixos de centralidade e  axialidade. Ten varias salas, a maioría delas dedicadas a estudos de música, cunha capacidade para máis de 5.000 persoas comodamente sentadas.

A presentación do proxecto de  Utzon en 1957 foi  esquemático, explicando o concepto de construción. Esta presentación foi considerada moi destacada por un dos xuíces, o renombrado arquitecto  Eero  Saarinen e a pesar de que o concepto era pouco máis que un esbozo, o primeiro ministro naquel momento, Joseph  Cahill anunciou a súa construción para dentro de dous anos.

Despois de numerosas probas,  Utzon e o enxeñeiro  Ove  Arup desenvolveron un deseño baseado nas complexas seccións dunha esfera. As bóvedas de crucería prefabricadas das carcasas comezaron a erixirse e o podio completouse en 1964. A pesar diso e ao gran impacto visual do deseño das cubertas, Utzon non finalizara os seus plans para o interior das cunchas. A mediados de 1965 asumiu un novo goberno liberal que cuestionou os deseños, o programa e os custos, estes últimos cun gran desfase, o orzamento orixinal era de 3 millóns de dólares australianos e terminou custando máis de 100 millóns de dólares, sendo necesaria máis dunha década para completarse. 

Considérase un dos proxectos máis custosos na historia dos “megaproxectos”. Utzon foi substituído por un grupo de arquitectos seleccionados polo Ministro de Obras Públicas de Nova  Gales do Sur. Ted  Farmer, arquitecto do goberno, completou as paredes de cristal e os interiores.

Cando o goberno finalmente deixou de pagar a  Utzon, este viuse obrigado a retirarse como xefe arquitecto, renunciou e foise de Australia, non estivo presente na súa inauguración en 1973 e foi en 1999 que finalmente o arquitecto e a súa obra mestra reuníronse. Nese ano  Utzon foi chamado para volver converterse no arquitecto da Ópera de Sidney e desenvolver un conxunto de principios de deseño que reflectisen a súa visión orixinal, actuando como guía en todos os futuros cambios do edificio.

“… Se eu acabase a obra levouna a través dunha sensación de movemento. O tratamento do espazo como música, case non existe hoxe en día na arquitectura…”( J. Utzon)

FOTOS: INICIARTE

No hay comentarios: